mandag 21. januar 2008

Feberhet

Snart blir det Tore Renberg feber her i landet. Forfatteren har allerede opplevd stor suksess med boken Mannen som elsker Yngve, men nå kommer snart filmatiseringen av denne fantastiske boken. Aiai, som jeg gleder meg! 15 februar, premieredagen. Da jeg leste boken tok jeg meg selv i å lese slutten ekstra sakte. Jeg ville ikke at den skulle ende.

På biblioteket har jeg tatt med meg et eksemplar av Renbergs ´Farmor har kabel-tv. Videogutten. Romaner´. Foreløpig har jeg bare fått lest litt om farmor:

Da barnebarnet får vite at farmor har kabel-tv, noe han ikke har, får den ensomme damen ofte besøk av barnebarnet og hans kompis. Farmor som følte hun levde i fortiden med sine minner om en svunnen tid, blir overrglad for besøk. Hun er svekket, men strekker seg langt for at barnebarnet ikke skal merke det. Når det nærmer seg besøkstid setter hun seg på en krakk i gangen slik at det ikke skal ta så lang tid før hun åpner døren..

Uff, ikke lett å bli gammel..





På musikkmenyen i dag er et fengende indieband: The Rifles (er spesielt glad i Peace and quiet)

2 kommentarer:

Snart tretti sa...

Gleder meg til den filmen der altså:) Og ja, tror det er dritkjipt å bli gammel (men enda kjipere å ikke bli det!) Jeg skal bli en sånn gammel dame som smisker alle med sjokolade og penger når de kommer på besøk (slik at de kommer ofte, haha!:)

Bettina sa...

hehe, greit å smøre folk litt ;) jeg skal bli en gamlis som synger julesanger om sommeren. Tulle litt med gamlehjemsfolket. Og så hadde det vært artig å bo i kollektiv når man blir gammel. Så blir man ikke så alene. Og man kan stå opp når man vil (i forhold til gamlehjemmet)!