mandag 4. februar 2008

Hakkebiff

På kinoplakaten min i går var filmen Lønsj. For en merkelig film!

Plottet var greit nok: vi fulgte tre personer i deres problemfylte hverdag; Pia Tjelta som hadde en manipulerende mann, Aksel Hennie som var en homofil skapning med desperat behov for penger og Ane Dahl Torp som var et innesluttet vesen som ble kastet ut i en verden hun aldri hadde forholdt seg til før. Skuespillerne var geniale i rollene og Aksel Hennie var den fødte homsen. Situasjonene som utspant seg var både morsomme og til tider veldig foruroligende. Men da måkene dukket opp og dannet et svart teppe over himmelen, da begynte filmen å bli merkelig. Det er vel en viss symbolikk i hendelsen, men den ble for søkt for meg.

En stund etter fugledansen, helt utav det blå, bråsluttet filmen. Salen utbrøt sporadiske Hæ! og I alle dager! da rullteksten snek seg over lerretet. Det var akkurat som om filmskaperne plutselig fant ut at de hadde dårlig tid og måtte slutte av uten forvarsel. Men det skal filmen ha, jeg har aldri før diskutert meningen med filmen så lenge og grundig som etter at jeg så Lønsj.

Var det bare jeg som ikke skjønte poenget? Filmen var egentlig bra den, men vi ble snytt for en slutt!

Dagens video: The Shocker - Bad Brain Good Head

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg skjønte den heller ikke!