lørdag 19. april 2008

Råttent eple


Jeg kjøpte Macén min for et halvt år siden. Det var Macéns ytre som tiltrakk meg. Nå angrer jeg. Grunner:

1. Safari (Mac´s nettleser) klarer ikke åpne Hotmail.
2. Jeg har en Creative mp3 spiller, men den fungerer ikke på Mac. Har derfor måtte investere i en iPod (don´t get me started on that one..).
3. Får ikke lastet ned filmer på Macén. På det ulovlige viset. Ikke som jeg har klart å få til i hvert fall.
4. Windows Media Player er mye bedre enn iTunes. Min personlige mening.
5. Macén tåler lite. Etter at den falt i bakken (minimal fallhøyde) lager den lyd hver gang lokket åpnes.
6. For å høyreklikke må man bruke to "taster" som er langt fra hverandre. Unødvendig tungvindt.
7. Tastaturet er dårlig. Må hamre fingrene på tastaturet for at bokstavene skal registreres.
8. Prisen for Mac er unødvendig høy.
9. Skjermen på en Macbook er for liten.
10. %&&%$%$#

Alt i alt: Mac er sær. Den vokser ikke på meg. Dessverre. Enten elsker man Mac eller hater den. Jeg tilhører den siste kategorien.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Litt frustrert? ;-)

Kan hvertfall hjelpe deg med to av punktene.

http://www.transmissionbt.com/ funker ypperlig for nedlasting, og høyreklikking gjør du enkelt med å trykke med to fingre på touchpad´en (mulig du må aktivere tjenesten først, det gjør du isåfall inne på systemvalg, tastatur&mus og haker av for å "utføre sekundærvalg ved å trykke på styreflaten med to fingre")

Ellers synes jeg også at Safari er søppel. Men firefox funker ypperlig da :)

Bettina sa...

Takker! Skal prøve transmissionbt! :-)

Den alternative høyreklikkingen har jeg prøvd før. Og ja, den hjelper! Så tror jeg skal satse på den funksjonen fremover. Hadde bare glemt den da frustrasjonen tok overhånden på dette innlegget.. Hehe.

Anonym sa...

Jeg er ikke Mac-bruker, men jeg vet at man får Mozilla for Mac. Helt gratis, bra webbrowser.

Og er du sikker på at Crative-spilleren din ikke funker opp mot Mac? Det synes jeg høres merkelig ut. Har du søkt rundt og sjekket mulighetene? Jeg har en Creative-spiller, den er jeg rimelig sikker på funker opp mot de fleste operativsystem. (Men det er mulig du må oppdatere firmware).

Når det er sagt, jeg liker ikke Mac selv. Godt å vite jeg ikke er alene . ;)

Anonym sa...

XNJB er programmet som må til for å få Creative og Mac til å snakke sammen.

Jeg har det, funker fjell.