tirsdag 21. oktober 2008

I rute

I helgen har jeg sittet på toget i tilsammen ett døgn. Jeg legger skylden på Erlend Loe. Etter at jeg leste Muleum på en flytur har jeg opparbeidet meg en mild type flyskrekk. Boken handler om en jente som mister foreldrene sine i en flystyrt. Hun blir deprimert og vier livet sitt til å følge familien i døden. I håp om at flyet skal dette ned flyr hun verden rundt. Og dette satt jeg og leste mens flyet mitt putret av sted.. Så for å bygge opp under skrekken min valgte jeg å ta toget fra Trondheim til Kristiansand, besøke noen venner og toge tilbake. Sånt tar tid. Men jeg liker å sitte på toget. Det er koselig å sitte å se på trærne som fyker forbi, følge med i svingene og humpe videre. Men 24 timer! Det kan bli litt i meste laget. Spesielt når man tar nattoget, ikke får sove og deretter drar direkte på jobb.. Jeje, man velger det jo selv :) 

Dagens musikkperle er Auf der Maur. Bassisten som gikk solo. Jeg husker jeg hørte på cd'en hennes mens jeg toget for et par år siden. Tonene blendet perfekt inn i det norske landskapet. Så på turen min til Sørlandet savnet jeg frøken Melissa. Men her er hun.

Ingen kommentarer: