lørdag 4. oktober 2008

Et snev av angst

Krøll i magen, skrekkscenarioer i hodet og gelé i kroppen. Foredrag er ikke noe for meg. Men nå har det seg sånn at jeg har valgt et yrke der foredrag kan forekomme. Opphavet til foredragsangsten stammer fra barndommen. Jeg var en liten småttis som stod foran klassen og skulle snakke om blomster. Jeg nevnte en blomst og sa at den var fredet. "Mener du at den ikke kan skytes da?!" ropte klassens klovn. De andre brøt ut i latter, mens jeg stod der lutrygget med røde kinn og så ned i bakken. Noen hendelser/kommentarer slipper ikke taket i en og bygger seg videre opp til en stor klump i hjernebarken. 

I går hadde jeg foredrag om søking for 40 studenter. Timene før foredraget føltes som om kroppen min var laget av sement og hodet var faretruende tomt. Klassen hadde hatt et foredrag av Nidar før meg og var blitt overøst med sjokolader fra foredragsholderne. Så kom jeg og skulle snakke om noe så tørt som databaser.. Men jeg overlevde. Hodet gikk på autopilot og ord rant ut av munnen min. Hvor vettugt foredraget var er en annen sak.. Så noen foredragsholder skal jeg ikke satse på å bli!

Dagens perle: Kevin Drew med Safety Bricks 

1 kommentar:

Anonym sa...

Nå er jeg imponert, Spetti! Så flink du er :) Ble så glad for kortet i posten, henger på kjøleskapet. Håper vi ses snart! God søndag, klem fra meg