fredag 8. august 2008

Bølleøl


Etter en 10 år lang kamp tror jeg at jeg har komt over ølkneiken. Har alltid syns øl smaker piss, men etter å ha blitt tildelt to ølbonger på Carlsberg muséet i Køben, snudde følelsen. Falt helt for to spesialøl kalt Carlsberg Havre og Tuborg Gold. At dette er spesialøl hjelper ikke da de sikkert er vanskelig å oppdrive her til lands (?). Men jeg skal da gjøre et hederlig forsøk på å finne dem igjen. Ble faktisk så optimistisk at jeg investerte i en six-pack av Gold'en i tax-freen. Hvem skulle ha trodd det etter å ha grint på nesen hver gang jeg måtte dyppe munnen min i øl..  

Av bøker holder jeg for tiden på med Villskudd av Gudmund Vindal. Følte det var på tide å lese denne boken som omtales som en klassisker innen homolitteraturen. Vi følger en ung gutt i hans forsøk på å være seg selv i en tid der homofili er forbudt. Til tider er dette en interessant bok, men føler den mangler noe. Om det er språket eller handlingen er ikke godt å si. Men absolutt verdt å lese.

Som dagens musikktips har jeg valgt å legge ut lenke til Yoyoyo Acapulco sin Myspace side. De er as I type på Øya og holder konsert. Kompisen min var så snill at han ringte meg så jeg fikk delta litt i konserten jeg og. Morsomme bandet!

Ingen kommentarer: