tirsdag 11. desember 2007

Rastløs

Jeg har et problem. Frustrerende sådan, men høyst mulig å få gjort noe med. Jeg har ikke utslett eller andre plager, men noe jeg velger å kalle for leseanfall. Eller leseinnfall om du vil. Jeg plukker iherdig opp en bok, leser 10 sider for så å legge den fra meg igjen, og ta opp en ny bok.  Lese 10 sider i den og da har man det gående. Dette er slett ikke fordi jeg syns boken var kjedelig, men fordi jeg er en rastløs leser. Jeg får leseinnfall og kaster meg over en ny bok. For tiden holder jeg på med 5 bøker. Motley Crüe biografien, feministguruen Simone de Beauvoirs Amerika fra dag til dag, Bez biografien (pillepopperen fra Happy Mondays),  Johan Harstads Hässelby og nå nylig begynte jeg på Autografmannen av Zadie Smith. For å sitere Courtney Love: I want to be the girl with the most cake.

Dagens låt er en låt jeg tok meg i å nynne på i dag. Sangen har fulgt meg gjennom dagen og skal således få lov til å avslutte dette innlegget:

Spisse sko av The Aller Værste 

Klassikeren lå ikke inne på Myspacen, men første låten på profilen deres, Dans til musikken, er kanskje enda bedre! P.s. Se Heidi, jeg lærer! D.s.

1 kommentar:

Heidi Fleiss sa...

Flinkis!
Selv har jeg tre mursteiner liggende på nattbordet, men nå har jeg bestemt meg for at jeg skal fullføre Turboneger-biografien før jeg fortsetter på de andre...
Det er jo en bok jeg lese, men selv om innholdet er av interesse så er det en ganske dårlig bok sånn rent litterært :(